Gratis levering over 2000 kr

Regler for nettbutikken

REGLER FOR BARN-KLOKKE.NO NETTBUTIKKEN

  1. Disse forskriftene definerer de generelle betingelsene og prinsippene for driften av nettbutikken barn-klokke.no (heretter kalt » Nettbutikken «). Nettbutikken som drives av Tjenesteleverandøren er en salgsplattform der Tjenesteleverandøren yter tjenester til Kunder elektronisk, samt gjennom hvilken Kunden har mulighet til å gjøre seg kjent med og inngå en salgsavtale for Varene presentert av Selgerne. For dette formålet gir tjenesteleverandøren kunder og selgere passende system-, IT- og teknologiske verktøy og yter tjenester under vilkårene spesifisert i forskriften.

§ 1 Definisjoner

  1. Arbeidsdager  – betyr ukedager fra mandag til fredag ​​eller lørdag, unntatt helligdager.
  2.  Levering  – betyr den faktiske handlingen av å levere til kunden av selgeren, gjennom leverandøren, varene spesifisert i bestillingen.
  3.  Leverandør  – betyr enheten som selgeren samarbeider med for levering av varer:
    1. budfirma;
  4.  Passord  – betyr en sekvens av bokstaver, sifre eller andre tegn valgt av Kunden under Registrering i Nettbutikken, brukt for å sikre tilgang til Kundekontoen i Nettbutikken.
  5.  Kunde  – betyr en enhet som, i samsvar med forskriftene og lovbestemmelsene, tjenester kan leveres elektronisk eller som det kan inngås en salgsavtale med.
  6.  Forbruker  – betyr en fysisk person som utfører en juridisk transaksjon med en gründer som ikke er direkte relatert til hans eller hennes virksomhet eller yrkesaktivitet.
  7.  Kundekonto  – betyr et individuelt panel for hver kunde, lansert på hans vegne av tjenesteleverandøren etter at kunden har registrert seg
  8.  Entreprenør  – betyr en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhet som ikke er en juridisk person, som er tildelt rettslig handleevne ved lov, som driver virksomhet eller yrkesaktivitet på egne vegne og utfører en rettshandling som er direkte knyttet til sin virksomhet eller yrkesutøver. aktivitet.
  9.  Forskrifter  – betyr disse forskriftene.
  10.  Registrering  – betyr en faktisk aktivitet utført på den måten som er spesifisert i forskriften, som kreves for at Kunden skal bruke alle funksjonene til Nettbutikken.
  11.  Selger/selger  – en gründer som driver et kommersielt selskap under BARN-KLOKKE.NO ENGINEERING OG RÅDGIVNING AS Org, nr: 934094271 Brøttemsvegen 825P 7540 KLÆBU, og bruker funksjonaliteten og ressursene til nettbutikken til å invitere kunder til å inngå en salgsavtale.
  12.  Butikknettsted  – betyr nettstedene som tjenesteleverandøren driver nettbutikken under, som opererer på domenet barn-klokke.no.
  13.  Varer  – betyr et produkt presentert av selgeren via butikknettstedet, som kan være gjenstand for en salgsavtale.
  14.  Varig medium  – betyr et materiale eller verktøy som gjør det mulig for kunden, selgeren eller tjenesteleverandøren å lagre informasjon adressert personlig til ham, på en måte som gir tilgang til informasjonen i fremtiden i en tidsperiode som er passende for formålene som denne informasjonen er for. servert, og som tillater reproduksjon av den lagrede informasjonen i uendret form.
  15. Salgskontrakt  – betyr en salgskontrakt inngått eksternt, på vilkårene spesifisert i forskriften, mellom kunden og selgeren.
  16. Tilleggstjeneste  – en betalt tjeneste som leveres til Kunden utenfor Nettbutikken, som kun er mulig å kjøpe for en enhet kjøpt via Nettstedets Nettside.
  17. Tjenesteleverandør  – betyr butikkeieren, ENGINEERING OG RÅDGIVNING AS Org, nr: 934094271, som i saker knyttet til butikkens drift kan kontaktes ved korrespondanse sendt til følgende adresse: Brøttemsvegen 825P 7540 KLÆBU.
  18. Avslørte mangler  – betyr mangler beskrevet i produktkortet av selgeren.

§ 2 Generelle bestemmelser og bruk av Nettbutikken

  1. Alle rettigheter til nettbutikken, inkludert økonomiske opphavsrettigheter, immaterielle rettigheter til navnet, internettdomenet, butikkens nettsted, samt til mønstre, skjemaer, logoer, bilder som er lagt ut på butikkens nettsted (bortsett fra enkelte logoer og bilder som presenteres på Butikknettstedet, hvis opphavsrett tilhører tredjeparter) tilhører tjenesteleverandøren.
  2. Tjenesteleverandøren vil gjøre alt for å sikre at bruken av nettstedet er mulig for Internett-brukere som bruker alle populære nettlesere, operativsystemer, typer enheter og typer Internett-tilkoblinger. De tekniske minimumskravene for å bruke nettstedet er en nettleser med minst Internet Explorer 7 eller Chrome (alle versjoner) eller FireFox 3 eller Opera-versjon som ikke er eldre enn 2 eller Safari 5 eller nyere, med Javascript aktivert, som godtar filer og en Internett-tilkobling med en båndbredde på minst 256 kbit/s. Nettstedets nettside er responsiv og tilpasser seg dynamisk til enhver skjermoppløsning.
  3. Tjenesteleverandøren bruker mekanismen for «informasjonskapsler», som, når Kunder bruker Butikkens Nettside, lagres av Tjenesteleverandørens server på harddisken til Kundens sluttenhet. Bruken av «informasjonskapsler» er ment å sikre korrekt drift av Butikkens Nettside på Kundenes sluttenheter. Denne mekanismen ødelegger ikke kundens sluttenhet og forårsaker ikke konfigurasjonsendringer i kundens sluttenheter eller i programvaren installert på disse enhetene. Hver kunde kan deaktivere «informasjonskapsler»-mekanismen i nettleseren til sluttenheten. Tjenesteleverandøren indikerer at deaktivering av informasjonskapsler kan imidlertid forårsake vanskeligheter eller hindre bruken av butikkens nettside. Mer informasjon om dette emnet finner du i fanen » Personvernerklæring «.
  4. For å legge inn en bestilling i Nettbutikken via Butikkens Hjemmeside eller via e-post og for å bruke tjenestene som er tilgjengelige på Butikkens Nettsider, er det nødvendig å inngå en avtale om elektronisk levering av tjenesten til en elektronisk salgsplattform for butikkens sortiment. Dette gjøres ved å akseptere butikkens reglement og bekrefte bestillingen med betalingsplikt. I forbindelse med
    1. inngåelse av avtale om levering av elektroniske tjenester for visning av butikkens sortiment skjer ved å åpne nettsiden via nettleser.
    2. å inngå en avtale om levering av elektroniske tjenester angitt ovenfor er ensbetydende med å sende inn følgende erklæringer:
      • Jeg har lest regelverket som utgjør grunnlaget for å legge inn en bestilling og inngå en fjernsalgskontrakt, og jeg godtar bestemmelsene
      • Jeg begynner å bruke selgerens tjenester frivillig,
      • Jeg oppfyller vilkårene for å bruke butikken fastsatt i forskriften,
      • dataene gitt av meg i bestillingsskjemaet er sanne og krenker ikke rettighetene til tredjeparter,
      • Jeg samtykker i å inngå kontrakten elektronisk,
      • Jeg samtykker til innsamling og behandling av mine personopplysninger av selgeren i den grad det er nødvendig for å levere tjenester elektronisk, på vilkårene angitt i forskriften
      • Jeg samtykker i å motta meldinger og informasjon om vanskeligheter, endringer eller tekniske avbrudd i driften av Butikken (som ikke utgjør kommersiell informasjon eller direkte markedsføring) til e-postadressen som er oppgitt i bestillingsskjemaet.
    3. Selger kan si opp avtalen om levering av elektroniske tjenester i følgende tilfeller:
      • hvis metoden for bruk av tjenestene er i strid med Butikkens regelverk;
      • hvis klientens aktivitet fører til å begå en forbrytelse, og hvis den krenker rettighetene til tredjeparter;
      • hvis selgeren har mottatt offisiell melding om den ulovlige karakteren av dataene som er gitt eller kjøperens aktiviteter knyttet til dem,
      • hvis kjøperen sender uønsket kommersiell informasjon,
      • dersom kjøperen grovt eller vedvarende bryter bestemmelsene i forskriften,
      • hvis adresseopplysningene oppgitt av kjøperen vekker objektivt begrunnet tvil om deres riktighet eller sannhet, spesielt kjøperen gir ikke-eksisterende byer, gater som ikke eksisterer i byen, data av fiktive karakterer.
    4. kjøperen kan si opp kontrakten for levering av elektroniske tjenester når som helst. Erklæringen om heving av kontrakten for levering av elektroniske tjenester sendes av Kjøper til Selgers e-postadresse angitt i Forskriften.
    5. heving av kontrakten om levering av elektroniske tjenester skjer med 14 dagers varsel.
    6. Kunden har forbud mot å spre ulovlig innhold. Selgeren forbeholder seg retten til å be kjøperen om å fjerne ulovlig innhold fra enhver ressurs på butikkens nettside, og sette en frist for fjerning av det ikke kortere enn 3 dager. Etter at den fastsatte fristen utløper uten virkning, vil selgeren ha rett til å fjerne ulovlig innhold.
  5. Det er forbudt for Kunden å levere ulovlig innhold og for Kunden å bruke Nettbutikken, Butikkens Nettside eller gratistjenester levert av Tjenesteleverandøren på en måte som er i strid med loven, god praksis eller brudd på tredjeparters personlige rettigheter.
  6. Tjenesteleverandøren erklærer at offentligheten til Internett og bruken av tjenester levert elektronisk kan innebære risikoen for å innhente og endre kundedata av uautoriserte personer, derfor bør kundene bruke passende tekniske tiltak som vil minimere de ovennevnte truslene. Bruk spesielt antivirusprogrammer og programmer som beskytter identiteten til Internett-brukere. Tjenesteleverandøren ber aldri kunden om å gi ham passordet i noen form.
  7. Det er ikke tillatt å bruke ressursene og funksjonene til nettbutikken for å utføre aktiviteter av kunden som vil krenke interessene til tjenesteleverandøren eller selgeren, dvs. reklameaktiviteter til en annen gründer eller produkt; aktiviteter som involverer publisering av innhold som ikke er relatert til selgerens aktiviteter; aktiviteter som involverer publisering av falskt eller villedende innhold.

§ 3 Pålegg

  1. Informasjonen på Nettstedet til Butikken utgjør ikke et tilbud fra Selger i henhold til Civil Code, men kun en invitasjon til Kunder om å gi tilbud om å inngå en salgsavtale.
  2. Kunden kan legge inn bestillinger i Nettbutikken via Butikkens Hjemmeside eller e-post 7 dager i uken, 24 timer i døgnet.
  3. Kunden kan legge inn bestillinger i Nettbutikken eller på telefon i løpet av de timene og dagene som er angitt på Butikkens Nettside.
  4. Kunden som legger inn en bestilling via butikkens nettsted fullfører bestillingen ved å velge varene eller varene og tilleggstjenestene som han er interessert i, og legger den til «KURVEN». Etter å ha fullført hele bestillingen og angitt leveringsmåte og betalingsmåte i «KURVEN», legger kunden inn bestillingen ved å bruke det tilgjengelige bestillingsskjemaet, og velger deretter knappen «Bestill og betal» på butikkens nettside. Hver gang før du legger inn en bestilling, blir Kunden informert om Selgers data om totalprisen for de valgte Varene og Leveransen, eller Varene, Tilleggstjenesten (inkludert metoden for implementering) og Levering, samt om alle tilleggskostnader som han er forpliktet til å pådra seg i forbindelse med salgsavtalen.
  5. I spesielle tilfeller kan mengden av Varene kjøpt av Kunden være begrenset, noe Kunden alltid informeres om ved bestilling. Når det gjelder varer merket som «kampanje» eller varer merket som «salg», avhenger rekkefølgen som bestillinger behandles i av rekkefølgen kjøpet er gjort. Mengden varer til kampanje- eller salgspriser er begrenset. Selger informerer også i beskrivelsen av varen i butikken om utmattelsen av pakken med tilbehør som tilbys med varen som selges.
  6. Kunden som legger inn en bestilling via e-post sender den til e-postadressen oppgitt av Tjenesteleverandøren på Butikkens Nettside. I meldingen som sendes til Tjenesteleverandøren oppgir Kunden spesielt: Navnet på Varene, farge og mengde blant Varene som presenteres på Butikkens Nettside, samt om han ønsker å bruke Tilleggstjenesten og hans kontaktinformasjon.
  7. Etter å ha mottatt elektronisk melding fra Kunden nevnt i §3 avsnitt 7, sender tjenesteleverandøren en returmelding til kunden via e-post, som gir selgerens data, prisen på de valgte varene og mulige betalingsmåter og leveringsmåten sammen med kostnadene og kostnadene for tilleggstjenesten , hvis valgt av kunden, samt informasjon om alle tilleggsbetalinger. Kunden vil være ansvarlig i henhold til salgsavtalen. Meldingen inneholder også informasjon til Kunden om at inngåelse av salgsavtale via e-post medfører betalingsplikt for de bestilte Varene. Basert på informasjonen gitt av Tjenesteleverandøren, kan Kunden legge inn en bestilling ved å sende en e-post til Tjenesteleverandøren som angir valgt betalingsmåte og leveringsmåte. Hver gang før du legger inn en bestilling, informeres kunden om detaljene til selgeren som salgsavtalen vil bli inngått med.
  8. Legge inn en bestilling som nevnt i §3 avsnitt 3 og §3 ledd 7, utgjør innsending fra kunden av et tilbud om å inngå en salgsavtale for varene som er gjenstand for bestillingen.
  9. Etter å ha lagt inn bestillingen, sender Selger bekreftelse på ordreaksept til e-postadressen oppgitt av Kunden. Bekreftelse på aksept av bestillingen er Selgers erklæring om aksept av tilbudet nevnt i §3 pkt. 8 ovenfor og etter mottak av den av kunden, inngås en salgsavtale.
  10. Kunden som legger inn en bestilling via telefon bruker telefonnummeret oppgitt av Tjenesteleverandøren på Butikkens Nettside. Ved bestilling per telefon gir Kunden Tjenesteleverandøren navnet på Varene blant Varene som er tilgjengelige på Butikkens Nettside og mengden av Varene han/hun ønsker å bestille. Kunden kan også bestille en tilleggstjeneste. Deretter, etter å ha fullført hele bestillingen, spesifiserer kunden leveringsmåten og -adressen og betalingsmåten, og angir også, etter eget valg, sin e-postadresse eller korrespondanseadresse for å bekrefte bestillingen. Hver gang kunden legger inn en bestilling per telefon, blir kunden informert om detaljene til selgeren som salgsavtalen vil bli inngått med, totalprisen på de valgte varene eller varene og tilleggstjenesten (inkludert metoden for implementering) og totalkostnad for valgt leveringsmåte, samt alle tilleggskostnader som han er forpliktet til å pådra seg i forbindelse med salgsavtalen.
  11. Legge inn en bestilling i henhold til §3 avsnitt 10 skjer i sanntid, dvs. under en telefonsamtale. På dette tidspunktet er salgsavtalen inngått.
  12. Etter inngåelse av Salgsavtalen bekrefter Selger sine vilkår overfor Kunden ved å sende dem på et Varig Medium til Kundens e-postadresse eller skriftlig til adressen Kunden har oppgitt under Registrering eller bestilling.
  13. Etter at salgsavtalen er inngått, kan Selger kontakte Kunden på oppgitt telefonnummer for å sjekke Kundens nivå av tilfredshet med transaksjonen utført i Nettbutikken.
  14. Hvis den totale verdien av varene som er oppført i vare 28a-28c i vedlegg nr. 11 til lov om skatt på varer og tjenester av 11. mars 2004 (lovtidsskrift nr. 54, punkt 535), dvs. av 29. juli 2011 (lovtidsskrift nr. 177, post 1054). ) dvs.:
    1. 28a ex 26.20.11.0 Bærbare automatiske databehandlingsmaskiner med en masse mindre enn eller lik 10 kg, slik som: bærbare datamaskiner og bærbare datamaskiner; lommedatamaskiner (f.eks. bærbare datamaskiner) og lignende – bare bærbare datamaskiner, slik som: nettbrett, bærbare datamaskiner, bærbare datamaskiner;
    2. 28b ex 26.30.22.0 Telefoner for mobile eller andre trådløse nettverk – kun mobiltelefoner, inkludert smarttelefoner;
    3. 28c ex 26.40.60.0 Videospillkonsoller (av det slag som brukes med en fjernsynsmottaker eller en frittstående skjerm) og andre ferdighets- eller gamblingspill med elektronisk skjerm, unntatt deler og tilbehør;
      som en del av en økonomisk ensartet transaksjon som dekker de ovennevnte varene overstiger beløpet på PLN 20 000 netto, vil kjøpet av de ovennevnte varene mellom selgeren og kunden finne sted på separate, skriftlige vilkår, spesielt under hensyntagen til gjeldende regelverket og det resulterende prinsippet om omvendt avgift for merverdiavgift, hvis det gjelder for kunden som legger inn bestillingen.

§ 4 Betalinger

  1. Prisene på Butikkens Nettsted for en gitt Vare er bruttopriser, uttrykt i NOK. De oppgitte prisene inkluderer ikke informasjon om kostnadene ved levering og eventuelle andre kostnader som Kunden vil være forpliktet til å pådra seg i forbindelse med Salgsavtalen, som Kunden vil bli informert om. Videre forbeholder Selger seg retten til å endre prisene på varer som inngår i Butikkens sortiment, introdusere nye varer til sortimentet, gjennomføre og avlyse kampanjer på Butikkens nettsider eller gjøre endringer i dem. Etter å ha inngått kontrakten med kjøperen, er selgeren bundet av prisen på varene og vil ikke endre den ved valg av leveringsmåte og bestillingen.
  2. Kunden kan velge følgende betalingsmåter for de bestilte varene:
    1. bankoverføring;
    2. Vipps;
  3. Kunden skal betale for bestillingen med beløpet spesifisert i den inngåtte salgsavtalen innen 5 virkedager, dersom han valgte formen for forhåndsbetaling. Videre forbeholder Selger seg retten til å kreve et depositum på salgsprisen med et beløp som ikke overstiger 50 % av ordreverdien. Denne reservasjonen gjelder spesielt for:
    1. uvanlige varer, ikke tilgjengelig i vanlig salg i Polen og importert på individuelle bestillinger,
    2. varer laget på bestilling og har spesifikke egenskaper spesifisert i bestillingen.
    3. bestillinger hvis totale verdi overstiger bruttobeløpet på 14 000 NOK.
      Kjøperen vil bli informert av selgeren om behovet for å betale et depositum i en e-post som inneholder et sammendrag av bestillingen. I denne meldingen vil selger informere kjøperen om beløpet på depositumet og datoen for betalingen. Ved å bekrefte bestillingen godtar kjøper vilkårene for betaling av depositumet.
      Dersom Kjøper ikke betaler depositum innen avtalt periode, vil bestillingen bli ansett som kansellert. Fristen for betaling av depositum begynner å løpe fra det øyeblikket kontrakten er inngått mellom partene. Kjøper er fritatt fra plikten til å betale depositum dersom Selger nekter å akseptere tilbudet.
      Ved betaling ved overføring før sending av forsendelsen (forskuddsbetaling) har Selger rett til å holde tilbake forsendelsen av varen inntil beløpet tilsvarende salgsprisen sammen med eventuelle fraktkostnader er kreditert hans bankkonto.
  4. Ved manglende betaling fra Kundens side innen fristen nevnt i §5 pkt 3, har Selger rett til å trekke seg fra Salgsavtalen. Etter det ineffektive utløpet av betalingsfristen, vil Selger sende Kunden en erklæring om å trekke seg fra kontrakten på et varig medium i henhold til Art. 492 i Civil Code.
  5. Inntil varene er hentet, har kunden kontraktsmessig rett til å trekke seg fra kontrakten i henhold til art. 395 i Civil Code. Kunden kan utøve denne retten ved å sende inn en erklæring til selgeren, spesielt ved å bruke en dedikert lenke som er tilgjengelig i e-postordrebekreftelsen. Ovennevnte kontraktsmessige angrerett er separat og krenker eller begrenser ikke retten til å angre kontrakten innen 14 dager i henhold til forbrukerrettighetsloven, beskrevet i §9 i forskriften.

§ 5 Levering

  1. Selger er forpliktet til å levere varene som er gjenstand for salgsavtalen uten mangler.
  2. Selger garanterer ordrebehandlingstid fra 1 til 14 dager, med mindre en annen leveringstid er tydelig oppgitt i beskrivelsen av varen i Butikken. I spesielle tilfeller utenfor Selgers kontroll kan ordrebehandlingstiden forlenges. Kjøper vil umiddelbart bli informert om forlengelse av ordrebehandlingstiden via telefon eller e-post. Dersom det er nødvendig å forlenge ordrebehandlingstiden, har Kjøper rett til å trekke seg fra salgskontrakten. Ved betaling ved overføring forlenges ovennevnte frist med overføringsbehandlingstiden. De kjøpte varene leveres via en enhet som tilbyr betalte pakkeleveringstjenester. Selger er ikke ansvarlig for manglende levering av varer eller forsinkelse i levering forårsaket av feil eller unøyaktig adresse oppgitt av Kjøper.
  3. De bestilte Varene leveres til Kunden via Leverandøren til adressen angitt i bestillingsskjemaet. I tilfelle av noen varer som overstiger 30 kg, har kunden muligheten til å kjøpe en tilleggstjeneste, det vil si å bringe de bestilte varene til det første rommet som ligger i kundens lokaler på adressen angitt i bestillingsskjemaet, om hvilken han er alltid informert ved bestilling via meldinger lagt ut på nettsiden Butikkens nettside.
  4. Hvis en postboks velges som leveringsform, vil leveringsadressen være adressen til pakkeskapet valgt av Kunden på tidspunktet for bestillingen.
  5. Kunden plikter å undersøke den leverte forsendelsen på det tidspunkt og på den måten som er akseptert for forsendelser av en gitt type. Dersom det viser seg at forsendelsen mangler eller er skadet, har Kunden rett til å be Leverandørens medarbeider utarbeide en passende rapport.
  6. Kunden har mulighet til personlig henting av de bestilte varene. Henting kan gjøres i Stationary Store i løpet av åpningstidene som er angitt på butikkens hjemmeside på: barn-klokke.no , etter avtale med selgeren om hentedatoen via e-post eller telefon.
  7. Selgeren legger ved en MVA-faktura eller en skattekvittering til forsendelsen som er gjenstand for Leveransen, eller sender en MVA-faktura som dekker de leverte Varene via e-post til e-postadressen som Kunden oppga ved bestillingen. MVA-fakturaen leveres via e-post i form av en elektronisk fil i PDF-format. For å åpne filen må kunden ha gratis programvare som er kompatibel med PDF-formatet. For dette formålet anbefaler selgeren Adobe Acrobat Reader, som kan lastes ned gratis på  https://www.adobe.com
  8. Etter levering av de kjøpte varene, kan selgeren, som en del av gjennomføringen av kontrakten med kunden, sende kunden en invitasjon til å fullføre en undersøkelse via e-post for å undersøke hans mening om transaksjonen. Kunden har rett, men ikke forpliktet, til å fullføre den.

§5a Prosedyre for rapportering av skader på forsendelser. Erstatning av forsendelser som er skadet under transport

  1. Selger sørger for forsvarlig beskyttelse og emballering av den solgte varen, som gjør at den forblir intakt og intakt under transport, så lenge behandlingen av forsendelsen under transport tilsvarer egenskapene til den solgte varen.
  2. Ved mottak av pakken levert av bud, plikter kjøper å undersøke pakken. Hvis han finner at gjenstanden har gått tapt eller skadet under transport, er han forpliktet til å ta alle nødvendige skritt for å fastslå transportørens ansvar (artikkel 545 § 2 i sivilloven).
  3. Ved etterkrav har budet rett til å bestemme at forsendelsen kan kontrolleres etter at hele salgsprisen på varene sammen med eventuelle fraktkostnader er betalt ham.
  4. Hvis mulig, bør kjøperen undersøke innholdet i pakken (ikke emballasjens tilstand) i nærvær av kureren. Dersom kjøper ber om å sjekke innholdet i pakken, har kureren ingen rett til å nekte å delta i en slik aktivitet.
  5. Dersom innholdet i pakken viser seg å være skadet, har Kjøper rett til å be om at det utarbeides en skademelding i budets nærvær. Det er også mulig å utarbeide en skademelding etter levering av forsendelsen, i henhold til prinsippene i gjeldende regelverk. Skademeldingen er ikke obligatorisk for å igangsette prosedyren for rapportering av transportskader, men den vil utgjøre et åpenbart grunnlag for at Selger kan erstatte de kjøpte varene med uskadde gratis ved bytte av skadede forsendelser i denne modusen.
  6. Selger informerer om at Kjøper signerer mottak av forsendelsen uten forbehold og ikke utarbeider skademelding kan bety at forsendelsen ble mottatt uten forbehold og at de kjøpte varene ble levert uskadd, noe som ikke fratar Kjøper retten til å arkivere. en klage og be om retur av varene på grunn av deres skade under transport.
  7. Dersom Kjøper ikke er Forbruker, vil erstatning av varer som er skadet under transport kun skje på grunnlag av en skademelding utarbeidet i henhold til prinsippene spesifisert i pkt. 5. Skaderapporten utgjør det eksklusive grunnlaget for Selger for å erstatte varer som er skadet under transport.
  8. Når Selger leverer de solgte varene til transportøren, overføres fordelene og byrdene knyttet til de solgte varene og risikoen for utilsiktet tap eller skade til Kjøper som ikke er en Forbruker. Selger er i dette tilfellet ikke ansvarlig for tap, skade eller tap av varene som oppstår etter at varene er frigitt til transportøren, med forbehold om pkt. 7.
  9. I tilfelle varene returneres til selgeren på grunn av:
    1. kjøperen oppgir feil adressedetaljer;
    2. unnlatelse av å hente forsendelsen av kjøperen innen tiden spesifisert av kureren;
    3. annen grunn som kan tilskrives kjøperen,
    4. Selger har rett til å belaste kjøperen for de faktiske kostnadene ved å håndtere returtransporten av den kjøpte varen til selgeren. I tilfellet angitt ovenfor bæres kostnaden for omlevering av de kjøpte varene av kjøperen i hvert enkelt tilfelle.

§ 6.1 Garanti

  1. Bestemmelsene i dette avsnittet gjelder kun for salg av varer til enheter som ikke er forbrukere.
  2. Selger sikrer levering av varer fri for fysiske og juridiske mangler. Selger er ansvarlig overfor Kunden dersom Varene har en fysisk eller juridisk defekt (garanti). Ved brukte, defekte varer (f.eks. fra utstilling eller retur), informerer selgeren hver gang kunden, spesielt om eventuelle synlige bruksspor. Med det ovennevnte i tankene, er hver Vare, enten den er ny, brukt eller fra utstilling eller retur, presentert av Selger, passende beskrevet.
  3. Hvis varene har en defekt (unntatt defekter som er avslørt i utsalgskategorien), kan kunden:
    1. fremlegge erklæring om prisavslag eller heving fra salgsavtalen, med mindre Selger umiddelbart og uten uforholdsmessig ulempe for Kunden erstatter de defekte Varene med feilfrie eller fjerner mangelen.
      Denne begrensningen gjelder ikke hvis varene allerede er erstattet eller reparert av selgeren eller selgeren ikke har oppfylt forpliktelsen til å erstatte varene med en feilfri eller fjerne manglene. Kunden kan, i stedet for å fjerne mangelen foreslått av Selger, be om erstatning av varene med en feilfri eller i stedet for å erstatte varene, kreve fjerning av mangelen, med mindre varen bringes i samsvar med kontrakten på den måten. valgt av kunden er umulig eller vil kreve for høye kostnader sammenlignet med metoden foreslått av selgeren. Ved vurdering av for høye kostnader, tas det i betraktning verdien av varene uten mangler, typen og betydningen av defekten som er funnet, og ulempen som kunden ville bli utsatt for ved en annen tilfredsstillelse.
    2. kreve erstatning av de defekte varene med de som er fri for defekter eller fjerning av defekten. Selger er forpliktet til å erstatte de defekte varene med de som er fri for defekter eller fjerne defekten innen rimelig tid uten overdreven ulempe for kunden.
      Selgeren kan nekte å tilfredsstille kundens forespørsel dersom det er umulig å bringe de defekte varene i samsvar med salgsavtalen på den måten kunden har valgt, eller vil kreve for høye kostnader sammenlignet med den andre mulige metoden for å bringe de defekte varene i samsvar med salget. Avtale. Kostnadene ved reparasjon eller utskifting dekkes av Selger.
  4. Når det gjelder en Kunde som er Forbruker, dekkes reklamasjonskostnadene av Selger, spesielt kostnadene ved å levere de klagede Varene til Selger og sende dem tilbake til Kunden av Selger.
  5. Kunden kan sende inn eventuelle klager knyttet til varene eller implementeringen av salgsavtalen i enhver form. Vi foretrekker skriftlig form, hvor klagebrevet kan sendes til Selgers adresse, samt i elektronisk form.
  6. Innen 14 dager fra datoen for forespørselen som inneholder klagen, vil selgeren svare på klagen på varene eller klagen knyttet til gjennomføringen av salgsavtalen sendt av kunden.
    Kunden har muligheten til å sende fotografisk dokumentasjon av de klagede varene til selgerens e-postadresse, på grunnlag av dette kan selgeren vurdere klagen på varene innen 14 (fjorten) dager fra datoen for forespørselen som inneholder klagen .
  7. Kunden kan sende inn en klage til Tjenesteleverandøren i forbindelse med bruk av gratistjenester levert elektronisk av Tjenesteleverandøren. Klager kan sendes elektronisk og sendes til: kontakt@barn-klokke.no . I klagen bør Kunden inkludere en beskrivelse av problemet. Tjenesteyter skal umiddelbart, men senest innen 14 dager, vurdere klagen og gi Kunden et svar.

§ 6.2 Manglende samsvar mellom varene og kontrakten

  1. Bestemmelsene i dette avsnittet gjelder salg av varer til enheter som er forbrukere.
  2. Dersom varene ikke er i samsvar med kontrakten, kan forbrukeren kreve at de repareres eller erstattes.
  3. Selgeren kan foreta et bytte når forbrukeren ber om reparasjon, eller selgeren kan foreta en reparasjon når forbrukeren ber om utskifting, dersom det er umulig å bringe varene i samsvar med kontrakten på den måten forbrukeren har valgt, eller vil kreve for store kostnader for Selger. Hvis reparasjon og utskifting er umulig eller vil kreve for høye kostnader for selgeren, kan han nekte å bringe varene i samsvar med kontrakten.
  4. Ved vurdering av de for høye kostnadene for selgeren, tas alle omstendigheter i saken i betraktning, spesielt viktigheten av at varene ikke er i samsvar med kontrakten, verdien av varene i samsvar med kontrakten og overdreven ulempe for forbrukeren. som følge av en endring i metoden for å bringe varene i samsvar med kontrakten.
  5. Selgeren skal reparere eller erstatte varene innen rimelig tid fra det øyeblikket selgeren ble informert av forbrukeren om manglende overholdelse av kontrakten, og uten overdreven ulempe for forbrukeren, tatt i betraktning varens spesifisitet og formålet som forbrukeren kjøpte dem for. Kostnadene for reparasjon eller utskifting, inkludert spesielt kostnadene for porto, transport, arbeid og materialer, bæres av selgeren.
  6. Forbrukeren gir selgeren varer som er gjenstand for reparasjon eller utskifting. Selger henter varene hos forbrukeren for egen regning.
  7. Hvis varen ikke er i samsvar med kontrakten, kan forbrukeren sende inn en erklæring om prisavslag eller heving fra kontrakten når:
    1. Selger nektet å bringe varene i samsvar med kontrakten
    2. Selger brakte ikke varene i samsvar med kontrakten
    3. mangelen på varens samsvar med kontrakten fortsetter, selv om selgeren har forsøkt å bringe varene i samsvar med kontrakten;
    4. varens manglende samsvar med kontrakten er så betydelig at den berettiger prisavslag eller heving av kontrakten uten at forbrukeren først har benyttet retten til å kreve retur eller erstatning av varen
    5. det fremgår klart av selgerens representasjon eller omstendigheter at han ikke vil bringe varene i samsvar med kontrakten innen rimelig tid eller uten unødig ulempe for forbrukeren.
  8. Den reduserte prisen må stå i et slikt forhold til prisen som følger av kontrakten at verdien av varene som ikke er i samsvar med kontrakten, er til verdien av varene som er i samsvar med kontrakten.
  9. Selger returnerer forbrukerens skyldige beløp som følge av bruk av retten til å redusere prisen umiddelbart, senest innen 14 dager fra datoen for mottak av forbrukerens erklæring om prisavslaget.
  10. Forbrukeren kan ikke trekke seg fra avtalen dersom varens manglende samsvar med avtalen er uvesentlig.
  11. Hvis mangelen på samsvar bare gjelder noen av varene som er levert i henhold til kontrakten, kan forbrukeren heve avtalen bare for disse varene, og også for andre varer kjøpt av forbrukeren sammen med varene som ikke er i samsvar med avtalen. kontrakt, dersom forbrukeren ikke med rimelighet kan forventes å godta å beholde kun varer i samsvar med kontrakten.
  12. Ved tilbaketrekking fra kontrakten skal forbrukeren umiddelbart returnere varene til gründeren for hans regning. Entreprenøren skal refundere prisen til forbrukeren umiddelbart, senest innen 14 dager fra datoen for mottak av varene eller bevis på retur.
  13. Det forutsettes at digitalt innhold eller en digital tjeneste ikke omfattes av en kontrakt som krever overføring av eiendomsretten til varer med digitale elementer.
  14. Kunden kan sende inn eventuelle klager knyttet til varene eller implementeringen av salgsavtalen i enhver form. Vi foretrekker skriftlig form, hvor klagebrevet kan sendes til Selgers adresse, samt i elektronisk form.
  15. Innen 14 dager fra datoen for forespørselen som inneholder klagen, vil selgeren svare på klagen på varene eller klagen knyttet til gjennomføringen av salgsavtalen sendt av kunden.
  16. Kunden har muligheten til å sende fotografisk dokumentasjon av de klagede varene til selgerens e-postadresse, på grunnlag av dette kan selgeren vurdere klagen på varene innen 14 (fjorten) dager fra datoen for forespørselen som inneholder klagen .
  17. Kunden kan sende inn en klage til Tjenesteleverandøren i forbindelse med bruk av gratistjenester levert elektronisk av Tjenesteleverandøren. Klager kan sendes elektronisk og sendes til: kontakt@barn-klokke.no . I klagen bør Kunden inkludere en beskrivelse av problemet. Tjenesteyter skal umiddelbart, men senest innen 14 dager, vurdere klagen og gi Kunden et svar.
  18. Kunden kan bruke utenrettslig løsning av forbrukertvister. Den autoriserte enheten som er kompetent for tjenesteleverandøren, er Provincial Inspectorate of Trade Inspection i Kielce.

§ 7 Garanti

  1. Varer som selges av selgeren kan være dekket av en garanti gitt av vareprodusenten eller distributøren.
  2. Når det gjelder Varer som dekkes av en garanti, presenteres informasjon om eksistensen og innholdet av garantien på Butikkens Nettside.

§ 8. Heving fra salgsavtalen

  1. En Kunde som er en Forbruker som har inngått en salgsavtale kan trekke seg fra denne uten å oppgi grunn innen 14 dager.
  2. Fristen for å trekke seg fra salgsavtalen begynner for salgsavtalen der entreprenøren leverer varene – fra forbrukeren eller en tredjepart angitt av ham, bortsett fra transportøren som tar varene i besittelse, og hvis salgsavtalen dekker mange varer som leveres separat, i partier eller deler – fra overtakelse av de siste varene, parti eller del, for andre kontrakter – fra datoen for inngåelsen.
    Forbrukeren kan trekke seg fra salgsavtalen ved å sende en angreerklæring til selgeren. For å overholde fristen er det tilstrekkelig å sende en erklæring før dens utløp, f.eks. til følgende adresse: kontakt@barn-klokke.no .
    nettsiden på:  kontakt@barn-klokke.no . For å overholde fristen er det nok å sende erklæringen før den utløper. Selgeren bekrefter umiddelbart overfor forbrukeren mottak av skjemaet som sendes inn via nettstedet.
  3. Ved heving fra salgsavtalen anses den som ugyldig.
  4. Dersom Forbrukeren har levert en erklæring om angrerett fra Salgsavtalen før Selger aksepterte hans tilbud, opphører tilbudet å være bindende.
  5. Selger er forpliktet til umiddelbart, senest innen 14 dager fra datoen for mottak av forbrukerens erklæring om angrerett fra salgsavtalen, å tilbakebetale alle betalinger gjort av ham, inkludert kostnadene ved levering av varene til forbrukeren. Selgeren kan holde tilbake tilbakebetalingen av betalinger mottatt fra forbrukeren inntil han mottar varene tilbake eller inntil kunden fremlegger bevis på retur av varene, avhengig av hvilken hendelse som inntreffer først.
  6. Dersom Forbrukeren som benytter angreretten har valgt en annen metode for levering av Varene enn den billigste vanlige leveringsmåten Selger tilbyr, er Selger ikke forpliktet til å refundere Forbrukeren for ekstrakostnader som påløper.
  7. Forbrukeren er forpliktet til å returnere Varene til Selger umiddelbart, men senest innen 14 dager fra datoen da han trakk seg fra Salgsavtalen. For å overholde fristen er det nok å returnere Varene til Selgers adresse før fristen utløper.
  8. Ved tilbaketrekking bærer Kunden som er forbruker kun de direkte kostnadene ved å returnere varene.
  9. Dersom Varene på grunn av sin art ikke kan returneres med vanlig post, informerer Selger Forbrukeren om kostnadene ved å returnere varen på Butikkens Nettside.
  10. Forbrukeren er ansvarlig for enhver reduksjon i verdien av varene som følge av bruk av dem på en måte som går utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
  11. Selger refunderer betalingen med samme betalingsmåte som brukt av Forbrukeren, med mindre Forbrukeren uttrykkelig har samtykket til en annen returmåte, som ikke medfører noen kostnader for ham.
  12. Retten til å angre fra salgsavtalen gjelder ikke for kunden som er forbruker i forhold til kontrakter hvor varene er ikke-prefabrikkerte varer, produsert i henhold til forbrukerens spesifikasjoner eller tjener for å dekke hans individuelle behov.
  13. Retten til å angre fra Salgsavtalen gjelder ikke for Kunden som er Forbruker i forhold til kontrakter hvor Varene er varer levert i forseglet emballasje, som ikke kan returneres etter åpning av emballasjen på grunn av helsevern eller hygienegrunner, hvis emballasjen ble åpnet etter levering.
  14. Retten til å angre fra Salgsavtalen gjelder ikke for Kunden som er Forbruker i forhold til kontrakter hvor gjenstand for tjenesten er lyd- eller bildeopptak eller dataprogrammer levert i forseglet pakke, dersom pakken ble åpnet etter levering. .
  15. Retten til å angre fra salgsavtalen gjelder ikke for Kunden som er Forbruker i forhold til avtaler om levering av tilleggstjenester dersom Selger fullt ut har utført tjenesten med uttrykkelig samtykke fra Kunden som er Forbruker, som har blitt informert om at etter at Selger har levert tjenesten, vil han miste retten til å trekke seg fra kontrakten.
  16. Produkter fra kategorien «Beauty Zone» er beregnet på personlig pleie og hygiene. Emballasjen er sikret med en spesiell beskyttelsesfolie eller sikkerhetsforseglinger hvis folien eller forseglingene er brutt, vil det ikke være mulig å returnere varene. Retur av produkter hvis emballasje er åpnet vil ikke bli akseptert (artikkel 38 nr. 5 i lov om forbrukerrettigheter).
  17. Retten til å returnere varene innen 14 dager etter kjøpet gjelder ikke for øretelefoner og øretelefoner, som av hygienemessige årsaker ikke er underlagt en slik mulighet (artikkel 38 nr. 5 i lov om forbrukerrettigheter). Unntaket er varer som er originalpakket.

§ 9 Gratis tjenester

  1. Tjenesteleverandøren tilbyr gratis tjenester til kunder elektronisk:
    1. Kontaktskjema;
    2. Nyhetsbrev;
  2. Tjenester angitt i §9 avsnitt 1 ovenfor tilbys 7 dager i uken, 24 timer i døgnet
  3. Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å velge og endre type, form, tidspunkt og metode for å gi tilgang til de valgte tjenestene som er nevnt, som den vil informere kundene om på en måte som er hensiktsmessig for å endre regelverket.
  4. Kontaktskjematjenesten består i å sende en melding til tjenesteleverandøren ved hjelp av et skjema som ligger på butikkens nettside.
  5. Oppsigelse fra den gratis kontaktskjematjenesten er mulig når som helst og innebærer å slutte å sende forespørsler til tjenesteleverandøren.
  6. Nyhetsbrevtjenesten kan brukes av enhver kunde som oppgir sin e-postadresse ved å bruke skjemaet gitt av tjenesteleverandøren på butikkens nettside. Etter å ha sendt det utfylte skjemaet mottar Kunden umiddelbart bekreftelse fra Tjenesteleverandøren på e-post til e-postadressen som er oppgitt i det innsendte skjemaet. For øyeblikket er det inngått en avtale om elektronisk levering av nyhetsbrevtjenesten.
  7. Nyhetsbrevtjenesten består i at Tjenesteleverandøren sender en elektronisk melding med informasjon om nye tjenester eller produkter til en e-postadresse. Nyhetsbrevet sendes av Tjenesteleverandøren til alle kunder som har abonnert.
  8. Hvert nyhetsbrev adressert til gitte kunder inneholder spesielt: informasjon om avsender, et utfylt «emne»-felt som spesifiserer innholdet i forsendelsen og informasjon om muligheten og metoden for å melde seg av den gratis nyhetsbrevtjenesten.
  9. Kunden kan når som helst melde seg av nyhetsbrevet ved å melde seg av via lenken som er inkludert i hver e-post som sendes som en del av nyhetsbrevtjenesten.
  10. Kundekontovedlikeholdstjenesten er tilgjengelig etter registrering i samsvar med vilkårene beskrevet i forskriften og består i å gi kunden et dedikert panel på butikkens nettside, som gjør det mulig for kunden å endre dataene som er oppgitt under registreringen, samt spore statusen av bestillinger og historikk over bestillinger som allerede er fullført.
  11. Kunden som har registrert seg kan sende inn en forespørsel om å slette Tjenesteleverandørens Kundekonto, og dersom Tjenesteleverandøren ber om å slette Kundekontoen, kan den slettes innen 14 (fjorten) dager etter innsending av forespørselen.
  12. Tjenesten Publisering av meninger består i å gjøre det mulig for tjenesteleverandøren å gjøre det mulig for kunder med en kundekonto å publisere kundens individuelle og subjektive utsagn om spesielt varene på butikkens nettside.
  13. Oppsigelse fra Meningsposttjenesten er mulig når som helst og innebærer at Kunden slutter å legge ut innhold på Butikkens Nettside.
  14. Tjenesteleverandøren har rett til å blokkere tilgang til kundekontoen og gratistjenester hvis kunden handler på bekostning av tjenesteleverandøren, selgerne, dvs. utfører reklameaktiviteter for en annen gründer eller produkt; aktiviteter som involverer publisering av innhold som ikke er relatert til aktivitetene til tjenesteleverandøren eller selgerne; aktiviteter som består i å legge ut falskt eller villedende innhold, samt i tilfelle Kunden handler til skade for andre Kunder, Kundens brudd på lovbestemmelser eller bestemmelsene i Forskriften, og også ved blokkering av tilgang til Kundekontoen og gratis tjenester er berettiget av sikkerhetsgrunner – spesielt: Kunden bryter sikkerheten til Butikkens Nettside eller andre hackingaktiviteter. Blokkering av tilgang til Kundekontoen og gratistjenester av ovennevnte årsaker varer i den perioden som er nødvendig for å løse problemet som utgjør grunnlaget for blokkering av tilgang til Kundekontoen og gratistjenester. Tjenesteleverandøren varsler Kunden om sperring av tilgang til Kundekontoen og gratistjenester elektronisk til adressen Kunden har oppgitt i registreringsskjemaet.

§ 10 Kundens ansvar for innholdet som legges ut av ham

  1. Ved å legge ut innhold og gjøre det tilgjengelig distribuerer Kunden frivillig innholdet. Det publiserte innholdet uttrykker ikke tjenesteleverandørens synspunkter og skal ikke identifiseres med dens aktiviteter. Tjenesteleverandøren er ikke en innholdsleverandør, men bare en enhet som leverer passende IT-ressurser for dette formålet.
  2. Kunden erklærer at:
    1. har rett til å bruke opphavsrett, industriell eiendomsrett og/eller relaterte rettigheter til henholdsvis verk, gjenstander med industriell eiendomsrett (f.eks. varemerker) og/eller gjenstander med relaterte rettigheter som utgjør innholdet;
    2. personopplysninger, bilde og informasjon om tredjeparter ble plassert og gjort tilgjengelig som en del av tjenestene nevnt i §10 i forskriften på en lovlig, frivillig måte og med samtykke fra de berørte personer;
    3. samtykker til å se det publiserte innholdet av andre kunder, tjenesteleverandøren og selgere, og autoriserer tjenesteleverandøren til å bruke det gratis i samsvar med bestemmelsene i disse forskriftene;
    4. samtykker til sammenstillinger av verk i henhold til lov om opphavsrett og beslektede rettigheter.
  3. Kunden har ikke rett til:
    1. posting, som en del av bruken av tjenestene nevnt i §9 i forskriften, personopplysninger fra tredjeparter og spredning av bildet av tredjeparter uten lovpålagt tillatelse eller samtykke fra tredjeparten; tredjeparter;
    2. legge ut reklame og/eller salgsfremmende innhold som en del av bruken av tjenestene nevnt i §9 i forskriften.
  4. Tjenesteleverandøren er ansvarlig for innholdet som legges ut av Kunder, forutsatt at det mottar melding i henhold til §11 i forskriften.
  5. Kunder har forbud mot å publisere, som en del av bruken av tjenestene nevnt i §9 i forskriften, innhold som særlig kan:
    1. være lagt ut i ond tro, f.eks. med den hensikt å krenke tredjeparters personlige rettigheter;
    2. krenke eventuelle rettigheter til tredjeparter, inkludert rettigheter knyttet til beskyttelse av opphavsrett og relaterte rettigheter, beskyttelse av industrielle eiendomsrettigheter, forretningshemmeligheter eller de som er knyttet til konfidensialitetsforpliktelser;
    3. være støtende av natur eller utgjøre en trussel mot andre mennesker, ville inneholde ordforråd som krenker god oppførsel (f.eks. gjennom bruk av banning eller uttrykk som generelt anses som støtende);
    4. være i konflikt med interessene til tjenesteleverandøren eller selgerne, dvs. innhold som utgjør reklamemateriell for en annen gründer eller produkt; innhold som ikke er relatert til aktivitetene til tjenesteleverandøren eller selgerne; falskt eller villedende innhold;
    5. bryter på annen måte bestemmelsene i forskriften, gode skikker, bestemmelser i gjeldende lov, sosiale eller moralske normer.
  6. Ved mottak av en melding i henhold til §11 i forskriften, forbeholder tjenesteleverandøren seg retten til å endre eller slette innholdet som er lagt ut av kundene som en del av deres bruk av tjenestene nevnt i §9 i regelverket, spesielt i forhold til innholdet som, basert på rapporter fra tredjeparter eller relevante myndigheter, ble funnet at de kan utgjøre et brudd på denne forskriften eller gjeldende lov. Tjenesteleverandøren utfører ikke løpende kontroll av publisert innhold.
  7. Kunden gir Tjenesteleverandøren en gratis, ikke-eksklusiv lisens, ubegrenset i tid og territorium, til å bruke innholdet som er lagt ut av Kunden i Nettbutikken, spesielt publisering av innholdet på Butikkens Nettside. Kunden gir tjenesteleverandøren lisensen nevnt i forrige setning i følgende bruksområder:
    1. gjøre dem offentlig tilgjengelige på en slik måte at alle kan ha tilgang til dem på et sted og på et tidspunkt de selv velger (inkludert å gjøre dem tilgjengelige på Internett) samt offentlig visning;
    2. innen opptak og reproduksjon – opptak og reproduksjon i dataminne og produksjon av kopier ved bruk av en bestemt teknikk, inkludert utskrift, reprografi, magnetisk opptak og digitale teknikker.

§ 11 Anmelde trusler eller rettighetskrenkelser

  1. Dersom Kunden eller en annen person eller enhet mener at innholdet publisert på Butikkens Nettside krenker deres rettigheter, personlige rettigheter, gode skikker, følelser, moral, tro, prinsipper for rettferdig konkurranse, knowhow, hemmeligheter beskyttet av lov eller under en forpliktelse , kan varsle tjenesteleverandøren om et potensielt brudd.
  2. Tjenesteleverandøren som varsles om et potensielt brudd, skal iverksette umiddelbare tiltak for å fjerne innholdet som forårsaker bruddet fra butikkens nettsted.

§ 12 Personvern

  1. Administratoren av Kundens personopplysninger er Tjenesteleverandøren (heretter kalt «PP»). Kontakt med Administrator Kunden kan få informasjon via brev (Brøttemsvegen 825P 7540 KLÆBU), på e-post ( kontakt@barn-klokke.no ).
  2. Administratoren erklærer at den har implementert og anvender prinsippene for behandling av personopplysninger spesifisert i Europaparlamentets og rådets forordning (EU) 2016/679 av 27. april 2016 om beskyttelse av fysiske personer med hensyn til behandling av personopplysninger og om fri flyt av slike data og oppheving av direktiv 95/46/EC (OJ UEL2016.119.1, General Data Protection Regulation).
  3. Personopplysningene til hver kunde individuelt behandles i henhold til art. 6 seksjon 1 bokstav a), b), c) og f) GDPR for å utføre kontrakten inngått av kunden med PP angående salg av varer eller levering av tjenester som tilbys av PP, samt for å oppfylle de juridiske forpliktelsene til PP, bekrefte betaling troverdighet, forfølge krav, behandle klager, markedsføre direkte produkter og tjenester som omfattes av PPs kommersielle tilbud, herunder for å tilpasse det kommersielle tilbudet og salgsfremmende aktiviteter til Kundens behov, samt for å lage uttalelser, analyser og statistikker, økonomiske oppgjør, bl.a. utstedelse av regnskapsdokumenter.
  4. Følgende kategorier av kundens personopplysninger behandles:
    1. navn og etternavn,
    2. telefonnummer,
    3. korrespondanseadresse,
    4. e-postadresse,
    5. IP-adresse,
    6. Skatteidentifikasjonsnummer (valgfritt).
  5. Kundens personopplysninger lagres i en periode på 5 år fra de er mottatt i samsvar med bestemmelsene i lov av 29. september 1994 om regnskap (Journal of Laws of 2018, punkt 395).
  6. PP kan dele kundens personopplysninger med følgende kategorier av enheter:
    1. underleverandører, dvs. enheter som PP oppfyller sine egne forpliktelser gjennom, for eksempel transportører, betalingssystemoperatører eller selskaper som behandler klager,
    2. produsenter av varer som omfattes av PPs kommersielle tilbud,
    3. andre enheter som PP kjøper varene de tilbyr,
    4. enheter som tilbyr markedsførings- og opplæringstjenester,
    5. eiere av IT-plattformer hvor kundens personopplysninger lagres,
    6. offentlige myndigheter, dersom gjeldende lov krever det.
  7. Kunden har rett til:
    1. be om tilgang til dine personlige data;
    2. be om sletting av dine personlige data;
    3. be om begrensning av behandlingen av dine personopplysninger;
    4. sende inn en forespørsel om å slutte å behandle dine personopplysninger;
    5. retting av dine personopplysninger;
    6. overføre dataene dine;
    7. retten til å trekke tilbake samtykke når som helst uten å påvirke lovligheten av behandlingen basert på samtykke før tilbaketrekkingen.
    8. fremme innsigelse til tilsynsmyndigheten dersom den mener at behandling av personopplysninger om den er i strid med bestemmelsene om vern av personopplysninger.
  8. Kundens personopplysninger blir ikke og vil ikke bli overført utenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet.
  9. Kundens personopplysninger er ikke gjenstand for automatiserte beslutninger, inkludert profilering.
  10. Kundens frivillige levering av personopplysninger i bestillingsskjemaet tjener til riktig oppfyllelse av kontrakten angående salg av varer eller levering av tjenester som tilbys av PP. Av denne grunn vil Kundens unnlatelse av å gi sine data være i strid med bestemmelsene i denne avtalen.

§ 13 Oppsigelse av kontrakten (gjelder ikke salgsavtaler)

  1. Både Kunden og Tjenesteleverandøren kan si opp avtalen om levering av elektroniske tjenester når som helst og uten å oppgi grunn, forutsatt at rettighetene som den andre parten har ervervet før ovennevnte oppsigelse bevares. avtale og bestemmelser nedenfor.
  2. Kunden som har registrert seg sier opp kontrakten for levering av tjenester elektronisk ved å sende en passende viljeerklæring til Tjenesteleverandøren, ved bruk av ethvert fjernkommunikasjonsmiddel, slik at Tjenesteleverandøren kan bli kjent med Kundens viljeerklæring.
  3. Tjenesteleverandøren sier opp kontrakten for levering av elektroniske tjenester ved å sende Kunden en passende viljeerklæring til e-postadressen Kunden oppga under Registreringen.

§ 14 Sluttbestemmelser

  1. Selger er ansvarlig for manglende eller feilaktig oppfyllelse av kontrakten, men i tilfelle av kontrakter inngått med kunder som er entreprenører, er Selger kun ansvarlig ved forsettlig skade og innenfor rammen av faktiske tap som Kunden lider. som er en entreprenør.
  2. Tjenesteleverandøren er ansvarlig for manglende eller uriktig oppfyllelse av kontrakten, men i tilfelle av kontrakter inngått med Kunder som er entreprenører, er Tjenesteleverandøren kun ansvarlig i tilfelle av forsettlig skade og innenfor rammen av faktiske tap påført av Kunden som er entreprenør.
  3. Innholdet i denne forskriften kan registreres ved utskrift, lagring på et medium eller nedlasting når som helst fra butikkens nettside.
  4. Dersom det oppstår en tvist under den inngåtte salgsavtalen eller elektronisk tjenesteavtale, vil partene bestrebe seg på å løse saken i minnelighet. Loven som gjelder for å løse eventuelle tvister som oppstår under disse forskriftene, er polsk lov.
  5. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
  6. Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å endre denne forskriften. Alle kontrakter for levering av elektroniske tjenester inngått før datoen for ikrafttredelse av den nye forskriften, implementeres på grunnlag av forskriften som var i kraft på datoen for inngåelse av kontrakten for levering av elektroniske tjenester. Endringen av Forskriften trer i kraft innen 7 dager etter publisering på Butikkens Hjemmeside. Tjenesteleverandøren vil informere Kunden 7 dager før ikrafttredelsen av den nye forskriften om endringene i forskriften ved hjelp av en melding sendt elektronisk. Dersom Kunden ikke aksepterer det nye innholdet i Forskriften, er han forpliktet til å varsle Tjenesteleverandøren om dette, som resulterer i oppsigelse av kontrakten i henhold til bestemmelsene i §15.
  7. Avtaler med selger og tjenesteleverandør inngås på polsk.
  8. Forskriften trer i kraft 11. juni 2021, forutsatt at for Kunder som har inngått avtale før 11. juni 2021 gjelder §16 pkt. 6.